bird

بازاریابی اینترنتی - 5.0 out of 5 based on 3 votes

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

 

روشی برای معرفی و گسترش کسب و کار شما از دنیای فیزیکی به دنیای مجازی!

 

 

بازاریابی-اینترنتی

 

فهرست مطالب 

  • تعریف بازاریابی اینترنتی

  • تاریخچه بازاریابی اینترنتی

  • مزایای بازاریابی اینترنتی

  • مراحل بازاریابی اینترنتی

 

تعریف بازاریابی اینترنتی

 بازاریابی اینترنتی و یا بازاریابی آنلاین به معنی بازاریابی و فروش مستقیم بصورت آنلاین می باشد. در حقیقت راهی برای فروش محصولات و خدمات از طریق یک وب سایت است.

بازاریابی اینترنتی به طور معمول نوع پیشرفته بازاریابی سنتی مانند تبلیغات رادیویی، تلویزیونی و روزنامه ای می باشد. در انجام این نوع از بازاریابی باید اهداف را مشخص کرد و سپس وب سایتی مناسب با ظاهری جذاب مطابق با این اهداف تهیه کرد. تعیین اهداف در انجام بازاریابی اینترنتی بسیار مهم هستند. از جمله این اهداف می توان ترغیب بازدید کنندگان از وب سایت به تماس تلفنی و سفارش محصول، دانلود کاتالوگ شرکت، دانلود نسخه رایگان یک نرم افزار، عضویت در وب سایت و… اشاره کرد.

 

تاریخچه بازاریابی اینترنتی

آغاز بازاریابی اینترنتی به اوایل دهه ۹۰ برمی گردد، در آن زمان وب سایت ها اطلاعات خود را به روشی بسیار ساده و تنها با استفاده از فایل های متنی ارائه می دادند، به تدریج گرافیک و در پی آن تبلیغات تصویری به سایت های مختلف افزوده شد. آخرین قدم در این زمینه تکامل تجارت آنلاین و به کارگیری اینترنت جهت سرعت بخشیدن به فروش کالا و خدمات است.

 

مزایای بازاریابی اینترنتی

شبانه‌روزی و بی وقفه بودن آن و قابلیت ایجاد تغییرات بصورت به روز باعث شده این نوع تبلیغات به خصوص زمانی که شرکت‌ها از لحاظ منابع مالی با مشکلات مواجه هستند کاملاً پُر رنگ‌تر می‌شود. به علاوه فروش آنلاین برای مالکین شرکت ها به علت عدم نیاز به نیروی کاری، مقرون به صرفه تر نیز می باشد. به طور کلی با استفاده از بازاریابی اینترنتی می توان بازار محدود و محلی را به بازاری گسترده و جهانی تبدیل نمود.

 

مراحل بازاریابی اینترنتی

  • مرحله اول در انجام بازاریابی اینترنتی ایجاد یک وب سایت حرفه ای بر مبنای اهداف از پیش تعیین شده است.
  • مرحله دوم ، افزایش ترافیک وب سایت با بازدید کنندگان مرتبط است که شامل 6 مرحله می باشد.
  • مرحله سوم ، تبدیل بازدید کنندگان به مشتریان بالقوه و بالفعل است.
  • مرحله چهارم ، اندازه گیری است.
  • مرحله پنجم، حفظ مشتری و تلاش برای ترغیب وی برای خرید مجدد است.
e-max.it: your social media marketing partner

فرم ورود به سایت