bird

وب 2: تعریف مشخصات شبکه های اجتماعی - 5.0 out of 5 based on 1 vote

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 
وب 2: تعریف مشخصات شبکه های اجتماعی

 

شاید قبلا واژه وب2 را شنیده باشید، اما این به چه معناست؟ این عبارت اغلب به تیم اورلی نسبت داده شده که یک رهبر فکری برای آینده فن آوری بود. درمقاله ای که در سال 2005 و با عنوان "وب 0/2 چیست؟" منتشر شد، اورلی نوشت: "وب 2 به پیشرفتی در فن آوری آنلاین اشاره دارد که قابلیت هایی تعاملی را درمحیطی مشخص شده توسط کاربر وتحت کنترل، آزادی و گفتگوی او فراهم می کند." وب 0/2 راه حلی مقرون به صرفه معرفی می کند که دسترسی به داده های غنی و ارزشمند را امکان پذیر می کند، دسترسی به خرد جمعی کاربران آن، دسترسی به ریز بازارها، نرم افزاری که روی سیستم عامل های متعدد (تلفن همراه، پی.دی.ای ها وکامپیوتر) وفراتراز آن(محاسبات ابری) اجرا می شود و ظاهر آن برای کاربران ساده، قابل دسترسی وجذاب است. وای! تعداد زیادی از ویژگی های جذاب که یکجا شده اند. اجازه بدید به ویژگی های متمایز وب 2 نگاهی اندازیم.

مشارکت کاربر، محتوای ایجاد شده توسط کاربروجمع سپاری

اگرچه محصولات آنلاین دسترسی بیشتری نسبت به حالت سنتی دارد، مخصوصا اینکه افراد نمی توانند به سرعت وبه راحتی موضوعی را دراینترنت جست وجو کنند، این نسخه از دانشنامه هنوز مخلوق وب 0/1 می باشد. یعنی در درجه اول مطالب را از یک منبع معتبر(کارشناسی که مطالب را می نویسد) به خیل عظیم کاربران انتقال می دهد. در مقابل وب 0/2 این روند را با توسعه ویکی پدیا به عنوان دانشنامه ای در حال حرکت تکامل بخشید. ویکی پدیا نوعی جمع سپاری است که منابع آن به راحتی توسط کاربران بروز شده وارزش های عظیمی به آن افزوده می شود.

محتوای ایجاد شده توسط کاربر

برچسب زدن اشاره به فرآیندی در شبکه های اجتماعی دارد که کاربران مطالب را بر اساس جداسازی خودشان دسته بندی می کنند. این فرآیند منجربه خلق ابربرچسب ها می شود که نه تنها برای جست وجو و بازیابی اطلاعات توسط دیگران استفاده می شود، بلکه از این طریق کاربران احساسی که در آن موقعیت یا هنگام برچسب زدن داشتند هم منتقل می کنند. مثلا بسیاری از مردم عکس های طبیعت را با صفت خوشحالی برچسب زنی میکنند. این نشان می دهد که این افراد این احساس را با عکس طبیعت دارند. آمازون سایت خرید خود را بر اساس دسته های محصولات رده بندی کرده است که شامل بخش هایی نظیر

  1. کتاب ها
  2. فیلم ها موسیقی و بازی ها 
  3. محصولات کامپیوتری و دفتری می باشد.

در قسمت کتاب ها شما بیشتر می توانید در ژانرهای داستانی، غیرداستانی، ادبیات، کتب کودکان، بیوگرافی وغیره بچرخید. این دسته ها بخشی از یک رده بندی هستند. هر چند آمازون کاربران خود را تشویق می کند تا محصولات را با برچسب های خودشان سازمان دهی و طبقه بندی کنند. این برچسب ها کاملا توسط کابران ایجاد شدند، پس کاربران می توانند بر اساس برچسب های خودشان و برچسب های دیگران جست وجوانجام دهند. رمان معروف عطش مبارزه نوشته سوزان کالینز توسط سیستم رده بندی آمازون جز دسته کتاب ها قرار گرفته و این برچسب ها را بکار برده است: نوجوانان، علمی تخیلی و فانتزی. در مقابل، دسته بندی کاربران از طریق برچسب های جداسازی طرفدارانه، هفت آتش، کلمات آتشین، خارق العاده، سه گانه، پنج ستاره ونمی توانم برای خواندن منتظر بمانم آن را متمایز کردند. برچسب هایی شبیه این هشتگ (هشتک) نامیده می شوند و با نماد '#' مشخص می شوند که امروزه بارها در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، توئیتر و فیسبوک برای برچسب زدن به مطالب استفاده می شود.

e-max.it: your social media marketing partner

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آمار بازدید سایت

امروز12
دیروز323
این ماه4487
کل بازدیدها532692

  • IP شما در اینترنت: 18.223.43.142
  • مرورگر شما: Unknown
  • نسخه مرورگر:
  • سیستم عامل شما: Unknown

1
نفر آنلاین

جمعه, 31 فروردين 1403 00:52

فرم ورود به سایت